14 Eylül 2014 Pazar

Yapıldak-Umurbey-Saltık Mahallesi Turu

Tarih: 13.09.2014
Mesafe: 45 km
Yol Arkadaşları: Mehmet KAZANCI, Ayşen AKGÜN, Cumali ÖZLER, Erhan AÇAR, Kerem İDİKUT, Tuğba AÇAR

Route 2,794,914 - powered by www.bikemap.net
Şair Ece Ayhan'a pedalladığımız turumuzun üzerinden tam iki ay geçti. Bizim gibi her hafta tur yapmaya alışmış bir grup için oldukça uzun bir zaman dilimi bu. iki aylık zaman diliminde bisiklete binmedik, turlamadık sanılmasın ama. Sadece birlikte ve organize turlar gerçekleştirme şansı bulamadık.Yaz tatiliydi, yıllık izinlerdi, festivaller, okul hazırlıkları derken iki ay geçti aradan. Ve yine, yeniden yollara düşme vakti... 116 Jandarma kavşağı yine buluşma noktamız, güzergahımız ise Lapseki tarafları. Bakalım nerelere götürecek boğaz rüzgarı bizi bu turda..
 Bisikleti yıkarken "bu vidalar gevşemiş herhalde" deyip ön attırıcının vidalarını sonuna kadar sıkan Ayşen yokuşta vites değiştiremeyince anlıyor vidaların ne işe yaradığını. Ve turun ilk metrelerinde teknik bakıma alınıyor bisikleti.
 Esenler mahallesinden Karacaören köyüne doğru pedallıyoruz. bu hafta Erhan'ın makinası HDR ayarında kaldığı için bazı fotoğraflarımızı HDR çekip bir de böyle deneyelim diyoruz..
Karacaören köyünün içinden geçip anayola çıkınca Lapseki yönünde ilerliyoruz. Hedefimiz anayoldan Yapıldak yönüne sapmak, Yapıldak'tan sonra arka yoldan Umurbey'e oradan Saltık Mahallesine ulaşmak.
Yapıldak köyünde taş evlerin gölgesinde içilen çayın tadı her zamankinden daha iyi geldi bize.. Çay, gölge, muhabbet..
Bedava Fizyoterapist, bedava Hasta.. her ikisi bir arada, her ikisi de bu grupta... Kerem Tuğba'nın Elmacık turunda kırılan ve alçıya alınan kolunu kontrol ediyor. Sonuç; Tuğba'nın kolunun tam olarak düzleşmesi için zaman lazımmış biraz daha...
Tedavi sonrası arka yoldan ilerliyoruz Umurbey'e doğru, elma ve şeftali bahçelerinin arasından.
Boğaza paralel olarak uzanan dağın arkasındaki yolu kullanıyoruz Umurbey'e gitmek için meyve bahçelerinin arasında uzanan bu yol çoğunlukla tırmanıştan oluşuyor. Kangırlı köyünün arka tarafına gelip köyü görünce tırmanış son buluyor. ve bundan sonrası boğaza karşı iniş.. Bir gün buradan geçecek olursanız inişe geçmeden durup doya doya boğazı izlemenizi tavsiye ederim.
İnişimiz, Umurbeyin hemen yan tarafında uzanan sulama kanallarının yanında son buluyor. Umurbey'in içerisine girmeden kanal boyundan ilerleyip yeniden Çanakkale-Lapseki yoluna çıkmayı planlıyoruz.
Anayola çıkınca kısa bir süre Çanakkale yönünde pedallayıp sonra Saltık Mahallesine doğru inişe geçiyoruz. Buradaki iniş de tamamen denize doğru ve manzarayı tarif etmek mümkün değil... Sahile inince hemen deniz kenarındaki küçük salaş meyhanenin önündeki masalara yerleşiyoruz.
 Bu haftaki turun teması, az yol, çok muhabbet ve tabi ki buz gibi bira.. Az yol dediysek diğer turlara göre az, yine 50 km civarında pedalladık sonuçta.. 1 ayda ne çok şey birikmiş konuşmak için. Dedikodular, dedikodular... Festivallere ilişkin anekdotlar, tatilde gidilip görülen yerleri paylaşmalar vs vs.
 Sucuğu bu hafta kendimiz pişirmedik. Hava rüzgarlı olunca ateş yakmamaya karar verip önünde oturduğumuz meyhanenin mutfağında pişirttik sucuklarımızı. Bu hafta pek lüks oldu yemek işi, çatallar, porselen tabak vs derken.

Cumali ve Kerem sezon kapanmadan denizin tadını çıkarmak istiyorlar. ve kendilerini boğazın buz gibi sularına bırakıyorlar, bize de izlemek düşüyor.
 Açar çiftinden Ayşen'e hediye yama takımı.
Biralar içildi, sucuklar ve elmalar yendi. Şimdi eve dönme vakti. uzun süre tur yapmayınca özlemişiz birlikte bisiklete binmeyi. Bisikletle Çanakkale olarak bu hafta açtık sezonumuzu. Kazasız belasız, birlikte nice turlara... Pedal basılmadık patika, ağlatılmadık asfalt, gidilmedik köy kalmayıncaya kadar pedallamaya devam... BİZİ İZLEMEYE DEVAM EDİN!...