13 Mart 2017 Pazartesi

Tavşantepe Turu

Tarih:16.10.2016
Mesafe:
Yol Arkadaşları: Cumali ÖZLER, Değer ÇİL, Fettah UYANIK, Mehmet KAZANCI, Sertaç KASAPLAR

Bu hafta da daha önceki haftalarda olduğu gibi 116 Kavşağındaki simitçide buluşuyoruz. Bugün Ağı Dağına doğru ilerleyip kestane bulmayı hedefliyoruz.
Günün ilk çaylarını simitçide içtikten sonra ana yol üzerinden Dörtyola doğru ilerliyoruz.
Dörtyola ulaştıktan sonra Işıklar köyü içerisinden geçen yolu kullanarak Kemel köyüne doğru ilerliyoruz
Bu güneşli havada gölge de manzara da güzel deyip yol üstündeki bir ağacın altında kısa bir mola veriyoruz.

Işıklar-Kemel tırmanışını tamamladıktan sonra günün ikinci çay molasını Kemel köyündeki kahvede veriyoruz. Kahvede konuştuğumuz köylülerden  Tavşantepe girişinde kestanelik olduğunu ve orada kestane bulunabileceğini öğreniyoruz ve hedef olarak Tavşantepe'yi belirliyoruz kendimize.
 Çaylarımızı içtikten sonra  Tavşantepe'ye doğru ilerliyoruz.
 Fevziçakmak köyüne varmadan önceki zirveden çevreyi seyrediyoruz.
Tavşantepe köyüne geldiğimizde köy girişindeki kestanelerin toplanmış olduğunu öğreniyoruz köylülerden. Dalından kestane yiyebilmek için Çanakkale'den bisikletle geldiğimizi öğrenen köylüler emeğimizi karşılıksız bırakmamak için bir avuç kestane ikram ediyorlar tadımlık..
Madem kestane yok Tavşantepe'de durmanın da gereği yok deyip Fevziçakmak'a dönüyoruz yeniden. Çanakkale'ye dönüşü asfalt yol yerine toprak yolu kullanarak Atikhisar üzerinden gerçekleştirmeye karar veriyoruz. Ancak dönüşe geçmeden önce köy mezarlığının yanıbaşında bulunan çeşme başında yemek molası veriyoruz.
 Yemek molasından sonra toprak yol üzerinden keyifli bir iniş gerçekleştirip Atikhisar ve Kayadere köylerinin arkasından dolaşıp Sarıçay'a ulaşan dere yatağına ulaşıyoruz.
 Atikhisar-Çanakkale arasını asfalt yol üzerinden ilerleyip tamamlıyoruz bu haftaki turumuzu. Başka turlarda yeniden görüşmek üzere... Bizi zlemeye devam edin.