13 Nisan 2015 Pazartesi

Kumkale Limanı-Halileli Turu

Tarih:04.04.2015
Mesafe: 60 km
Yol Arkadaşları: Mehmet KAZANCI, Ayşen AKGÜN, Ayşe ÖZDEN, Eftal YILDIRIM, Hüseyin ÖZDEN, Fettah UYANIK, Sertaç KASAPLAR, Levent ÇOKYÜRÜYEN ve Emrah PEKTAŞ

Route 2,963,182 - powered by www.bikemap.net

Geçen haftaki Eceabat köyleri turumuzdan sonra bu hafta da Kumkale Limanı-Halileli turumuzla sizlerle birlikteyiz. Aslında bir kısmımız boğazın Anadolu yakasında bu turda pedallarken bir kısmımız da boğazın Avrupa yakasında 4. Şehitlere Saygı Turunda pedallıyor olacak. Türkiye'nin her yerinden binlerce bisikletli Çanakkale'ye gelmişken ve karşıda pedallarken bir kısmımızın neden bu etkinliğe katılmadığını merak edenler için ayrıca bir yazı da ele alabiliriz tabi ki ama bu tur yazısında değil. Havanın açık, güneşli ve rüzgarsız oluşunu da kaçırmamak gerek, karşı tarafta aşırı bir yoğunluk olur diye Anadolu yakasında pedallamaya karar veriyoruz. Tabi ki parkuru belirlerken ilk kez bizimle pedallayacak olan Ayşe (Hüseyin'in eşi) ve bizi yazılarımızdan takip edip bizimle pedallamak isteyen Levent'in ilk kez bizimle pedallayacak olmaları belirleyici oluyor. Çok tırmanmadan, çok zorlamadan, çamura batıp çıkmadan bir tur gerçekleştirelim dedik. bakalım öyle mi olacak.. Daha önce kararlaştırdığımız gibi ben ve Ayşen 116 Kavşağında buluşup Kipa'ya doğru ilerliyoruz. Kipa'da Eftal ve Levent'le buluşup Kepez meydanına doğru yol alıyoruz. Bu haftaki yol arkadaşlarımızın büyük kısmı Kepez'de ikamet ettiği için asıl buluşma noktamızı burası olarak belirliyoruz. Kepez meydanında buluştuktan sonra düşüyoruz yola.
Hedefimiz öncelikle Dardanos'a ulaşmak. Ancak bilinen yollardan değil, meyve bahçelerinin arasından Dardanos'a ulaşacağız. Bizi ve tur yazılarımızı takip edenler bilirler, farklı dönemlerde bir çok kez kullandık bu yolu. Yazı, kışı, baharı.. kısacası her mevsimi güzel ve mutlaka görülmesi gereken bir yol burası. Eski İzmir yolundaki tırmanıştan ve deniz kenarından uzanan yolun rüzgarından kaçınmak isteyenler için mükemmel bir tercih.. Hala bu yolu kullanmadıysanız tavsiyemiz olsun.
Hava güzel, ağaçlar, otlar, papatyalar.... Ortam güzel olunca meyve bahçelerinin içinde toplu bir fotoğraf alıp devam ediyoruz yolumuza.
Dardanos'tayız. İlk defa bizimle pedallayan arkadaşlarımız olduğu için sürüş anında grup bütünlüğünü korumak her zamankinden daha önemli bu turda. Durum böyle olunca sık sık durup arkada kalan var mı diye kontrol edip sonra devam ediyoruz yola.
Aslında Şehitlere Saygı Turuna katılmak için Balıkesir'den Çanakkale'ye gelmiş olsa da kuzeni Hüseyin'in ısrarlarına dayanamayıp bizimle pedallamayı tercih eden Emrah PEKTAŞ da tur anını fotoğraflayanlardan.
Dardanos'taki kısa süreli molanın ardından Güzelyalı'ya doğru pedallamaya devam ediyoruz ve günün ilk çayını burada içiyoruz. Bu çay molası aramıza yeni katılan arkadaşlarımızı tanımak ve kendimizi tanıtmak açısından güzel bir fırsat oluyor.
Levent ÇOKYÜRÜYEN
 Sertaç KASAPLAR
 Ayşen AKGÜN
 Mehmet KAZANCI
 Çaylarımızı içtikten sonra topluca fotoğraf çekimi gerçekleştirip yeniden düşüyoruz yola.
 "Balıkta gönlü olanın diyarı derya imiş" diye yazmış Güzelyalı Çocukları... Buna ithafen "Bisiklette gönlü olanın diyarı Bisikletle Çanakkale imiş" diyelim biz de....
Güzelyalı'dan geçip karanlık limana doğru ilerliyoruz. Hava sıcak, güneşli. Yılda sadece bir kaç kez karşılaşılabilecek şekilde de rüzgarsız. Boğazın yanından devam eden bu güzergahta senenin neredeyse her günü rüzgar görmek olasıyken bugünkü rüzgarsızlık durumu ilk defa bizimle pedallayan arkadaşlarımızın şansı olsa gerek.
Levent'in Güzelyalı'dan alarak gruba dağıttığı muzlar iyi bir motivasyon aracı oldu hepimiz için.. Muzlar için tekrar teşekkürler Levent
 Muz molasında Eftal Levent'e bisiklet üstünde olması gereken ideal bacak pozisyonunu uygulamalı olarak anlatıyor.
Karanlık Limanın yanından geçerken, Nusrat Mayın gemisi tarafından Karanlık Liman'a gizlice dökülen mayınlardan ve geri dönüş manevraları sırasında bu mayınlara çarparak batan savaş gemilerinden ve bu olayın Çanakkale Deniz Zaferine etkisinden bahsetmemek olmazdı tabi ki. Biz de uzun uzun bahsettik... Burayı ilk defa görenler ya da bilmeyenler için...
Karanlık Limanından sonra Erenköy'e giden yolu da geçtikten sonra asfalt bitiyor ve zeminde bozulmaları kendisini göstermeye başlıyor. Yolun tamamen çamurla kaplandığı noktalarda zaman zaman bisikletten inmek zorunda kalıyoruz.
Yolun tamamen çamurla kaplanıp geçişe izin vermediği noktalarda ise yol kenarında bulunan tarlaların içerisinden ilerlemek zorunda kalıyoruz.
Omuzlarda bisikletler, çalılıkların arasından geçerek yukarılara tırmanmak.. Bu fotoğraf Turgut Reis Tabyası ve ötesi turumuzdan değil, bu haftaki Kumkale Limanı turumuzdan..
Hava açık. Rüzgar yok, pus yok.. Karşımızda Şehitler Abidesi, Morto koyu, Seddülbahir köyü, Çanakkale boğazının girişi, Ege Denizi, Gökçeada ve Semadirek.... Hepsi bu fotoğrafta...
Daha önceki turlarımızda ateş yakıp sucuk pişirdiğimiz tatlı su çeşmesinin başında kısa bir mola verip boşalan mataralarımızı doldurup yeniden düşüyoruz yola.
Yolun bundan sonrasında da zaman zaman çamur tarafından kesiliyor yolumuz. Yağmur yağarken bu yolun traktörler ve kamyonlar tarafından sıkça kullanılması nedeniyle yolun kısmen daha alçak olan yerlerinde biriken sular yol üstünde bisikletle ilerlemeyi zorlaştırıyor..
Çamurdan kurtulduğumuz noktalarda bisikletlerimizi temizlemeye başlıyoruz hemen. Çamur nedeniyle tekerlekler dönmez duruma geliyor çünkü..
Gözlerinden birinde Ayşe, diğerinde Ayşen, arkada alabildiğine uzanan yemyeşil tarlalar.. Bu haftanın tematik modeli Hüseyin...
Hava güzel, manzara güzel, en önemlisi havamız güzel..
Özdengiller...
Sonunda Kumkle Limanındayız. Kumkale Limanında mola verip karnımızı doyuruyoruz. Her ne kadar yolda rüzgarı pek hissetmesek de boğazın giriş noktasında bulunan bu limanın çevresi oldukça rüzgarlı. Yemeklerimizi yiyip bir an önce düşüyoruz yenidne yola.
Emrah'ın bisikletindeki bayraklar..
Ayşen Özdengilleri iftiharla sunar :)
Tura çıkarken geldiğimiz yoldan dönmeyi planlamış olsak da yolda karşılaştığımız çamur, Emrah'ın bisikletinin çamurluklarının hemen çamurla dolması vs. dikkate alarak Kumkale  ve Halileli köyleri üstünden Çanakkale'ye dönmeye karar veriyoruz. Tabiki bu güzergahtaki önemli rampalardan birisi Liman ve Kumkale merkezi arasındaki rampa.
Tırmanışın bittiği noktada Kumkale şehitliği var. Tam adı Kumkale Ovası İntepe Batarya Şehitliği...
Kumkale Şehitliğini fotoğrafladıktan sonra Kumkale Merkeze doğru ilerliyoruz. Kumkale daha önce belde olmasına karşın son seçimlerden önce belde statüsü ortadan kaldırılarak köy statüsüne geçirildi.
En küçük motosiklet Kumkale'de.. Kendi küçük olmasına karşın çıkardığı duman oldukça büyük.
Kumkale'de günü ikinci çayını içtikten sonra yeniden düşüyoruz yola. Önce Halileli sapağına sonrasında ise Yenimahalle sapağına ulaşıyoruz. Bu hafta ilk defa bizimle pedallayan Levent uzun süredir bisiklete binmiyor olması ve antrenmansız olmasının sıkıntısını yaşamaya başlıyor. Geride kalıp grubu yavaşlattığını ve biraz daha zorlaması durumunda kaslarının daha fazla zarar göreceğini düşünerek babasına haber veriyor ve babası araçla gelerek Yenimahalle kavşağından Levent'i alıyor.
Tour of Çanakkale'den kalma  işaretler hala tabelaların üzerinde duruyor.
Kumkale yol ayrımında topluca fotoğraf çekiminin ardından Levent'i arabayla yolcu ediyor ve biz de yeniden düşüyoruz yola. İzmir Çanakkale yolundan devam edip Çanakkale Kolejinin önünden Dardanos yoluna sapıyoruz. Sabah geldiğimiz yolları takip ederek önce Kepez'e sonrasında ise Çanakkale'ye ulaşarak turumuzu tamamlıyoruz.

Güneşli güzel bir günde güzel bir tur oldu. İlk defa bizimle pedallayan Levent ve Ayşe'ye ayrıca Balıkesir'den gelip bizimle birlikte turlamayı tercih eden Emrah'a teşekkürler. Umarız bekledikleri gibi bir tur olmuştur. Bu haftaki turda zaman zaman çamura batmış olmamızdan en büyük faydayı Hüseyin sağladı diyebiliriz. Bu hafta kendisi de çamura batan Ayşe artık bundan sonra Hüseyin'i daha iyi anlar diye umut ediyoruz ve bundan sonraki turlarımızda da Hüseyin'i yalnız bırakmamasını diliyoruz.

Boğaz'ın Anadolu yakasında gerçekleştirdiğimiz Kumkale Limanı-Halileli turumuzdan biz çok zevk aldık, umarız siz de okurken aynı zevki alırsınız.. Başka turlarda görüşmek dileğiyle... Bizi izlemeye devam edin..