20 Eylül 2012 Perşembe

Çanakkale - Yeniköy Turu

Tarih: 01.07.2012
Yaklaşık Mesafe: 90 km
Güzergah: Çanakkale-Kepez-Dardanos-Güzelyalı-Karanlık Liman-Kumkale Limanı-Kumkale-Çanakkale Boğazı Girişi-YENİKÖY-Kalafat-Tevfikiye-Çıplak-Gökçalı-Yenimahalle-Erenköy-Güzelyalı-Dardanos-Kepez-Çanakkale
*Bu kayıt ilk önce http://18martbisiklet.blogspot.com/2012/07/canakkale-yenikoy-turu.html adresinde yayınlanmış ve bloga oradan alınmıştır.

Bike route 1667475 - powered by Bikemap
Perşembe Akşamı gerçekleştirdiğimiz Turda konuşup grubumuzun facebook sayfasında paylaştığımız ve büyük çoğunluğun katılmak istediini belirttiği Çanakkale-Yeniköy Turu için saat 09:00'da Golf Çay Bahçesinde buluşuyoruz.. Sağdan saydık 4, soldan saydık 4 kişiyiz.. İsmail, yusuf, Cevdet ve ben.. Mehmet... biraz daha bekleyelim bakalım gelen olur mu dedik ama... ne gelen oldu ne de gelemeyeceğini bildiren ve saat 10:00'a doğru başladık tura... açık ama rüzgarlıydı hava...
Şehir içi trafiğine girmemek için akşam turlarında izlediğimiz güergahtan ilerlemeyi tercih ediyoruz. tahta köprüden bir de gündüz gözüyle geçmek lazım....
Kepez ve Dardanos'u geçtikten sonra Güzelyalı'da veriyoruz ilk çay molamızı
Sahil şeridinden ilerleyip Erenköy'e çıkan yolu ve sağ taraftaki piknik alanını geçtikten sonra asfalt yol bitiyor.. uzun süre devam edeceğimiz toprak yola giriyoruz.. Kumkale'ye varıncaya kadarki kısımda su doldurabileceğimiz tek tatlı su kaynağından mataralarımızı  dolduruyoruz tabi bir de hatıra fotoğrafı çekiliyoruz.
Kumkale Lİmanına kadar sahil şeridine paralel devam ediyor yolumuz.. parkur da güzel manzara da... toprak parkurda MTB'ye binmenin tadı da bir başka hani.... tabi böyle manzarayı bulup da fotoğraf çekilmemek olmaz
hep biz fotoğraflanacak değiliz ya..
yollar toprak ama güzeldi, fotoğraflaması da
O kadar şiddetliydi ki rüzgar Günebakanlar yüzlrini çeviremiyorlardı Güneşe...
Kumkale Limanı açıkalrından Boğazın girişi...
dalgalar nedeniyle zar zor ulaştı limana, sallanışını uzaktan seyretmesi güzeldi ama geminin içinden bilmem..
Kumkale Şehitliği...
Kumkale Şehitliğinden sonra belde merkezine ulaşıp Şehitler Yolundan boğaz girişine doğru ilerlerken Küçük Menderes nehrinin üzerindeki köprülerden geçiyoruz.
Grup üyemiz ve akşam turlarımızın sürekli katılımcısı ÇOMÜ öğretim görevlisi Doç.Dr. Gülgün YAZICI ve ekip arkadaşlarının çabalarıyla yeniden düzenlenen KUMKALE TARİHİ TÜRK MEZARLIĞI.. Gülgün Hocam geldik ama  yoktunuz :)
Çanakkale Boğazı'nın Girişi.. Anadolu Yakasındaki En Uç Nokta...
Çanakkale Boğazına giriş yapan bir yük gemisi arkada Gökçeada...
Boğaz Girişinden sonra Yeniköy'e daha 8 kilometremiz var.. zemin toprak, yol geniş, mazara güzel.. MTBcilere duyrulur.. ama Cevdet abi Nero'yla katetti bu yolu... kısacası iki tekerleği olan herşey gider bu yolda...
Sonunda Yeniköy köy merkezine ulaşıyoruz.. ama hedefimiz Papaz Plajı...
Karşımızda Papaz Plajı...
Hava çok rüzgarlı, deniz dalgalı ve su aşırı soğukk.. en azından bana göre.. ancak bu kadar yolu katedip de denize girmeden de dönmek olmazdı.. zor da olsa girdim denize.. Yusuf ve Cevdet çıkmak bilmedi, İsmail ise ayağını bile değdirmedi... ama tek şezlong fihatına aldığımız iki şezlonga oturup dinlenmek iyi geldi...
Aslında öylesine güzel bir yer ki Yeniköy.. sol tarafında Bozcaada Karşısında tavşan adaları, sağ tarafta Gökçeada, biraz daha sağ tarafta ise Çanakkale Boğazının girişi.. bu kadar güzel ve stratejik yeri aynı anda görebilen başka bir yer yokru sanırım Google Earth hariç....
Hava rüzgarlı ve yolumuz uzun daha fazla zaman kaybetmeden dönmek lazım dedeik ve bisikletlerimizi aldık. bir de baktık ki İsmail'in ön lastiği patlamış.anında müdahaleyle yedek lastikle değiştiriyoruz diken batan iç lastiği...
Kamp alanına girenlerden ücret alan amca ve teyzenin geyik muhabbeti gayet iyiydi... bir de daha büyük bir pompa bularak işimizi daha da kolaylaştırdılar...
Yeniköy'e ilerlerken zaman zaman arkadan ancak çoğunlukla yandan gelen rüzgar dönüş yolunda tam karşımızdan geliyor.. yelken olsak bu kadar rüzgar almazdık hani.. sazlıkların hali bizden beter. bir o yana bir bu yana..
bir harmanım bu pazar:))
Rüzgarı az da olsa kesiyor sazlıklar.. Yeniköyden Kalafat'a doğru ara yollardan ileriyoruz.
Sonunda Kalafat'a ulaşıyoruz..
Kalafat'tan sonra antik Truva kentinini bulunduğu Tevfikiye Beldesine ulaşıyoruz.. yol asfalt ama rüzgarın da etkisiyle tırmanış zorluyor..
Tevfikiye'de çay içip dinlendikten sonra yola devam ediyoruz, önce Çıplak köyüne ulaşıyoruz..
Çıplak köyünün okulu neredeyse ayakta duramaycak kadar harap ama Atatürk büstü sapasağlam..
Çıplak köyünden sonra Gökçalı sapağına kadar ilerliyor ve Çanakkale İzmir yoluna ulaşıyoruz.. bundan sonrası şehirlerarası yoldan devam ediyor ancak rüzgarı da tam karşıdan alıyoruz..
Çanakkale'ye vardığımızda 90 kilometrelik turu tamamlıyoruz ama tam karşıdan aldığımız rüzgarı hesaba katınca 150 kilometre gitmiş kadar efor sarfettik.. rüzgarlı olmasına karşın açık ve güneşlli bir gündü.. tüm zorluklarına karşın güzel bir turdu... tüm katılanlara, rüzgara karşı pedal basanlara, katılacağım deyip de katılamayacağını bildirenlere, bildirmeye bile gerek duymayanlara... SONSUZ TEŞEKKÜRLER