17 Nisan 2016 Pazar

Tarih: 03.04.2016
Mesafe: 20 km
Yol Arkadaşları: Mehmet KAZANCI, Murat TAŞDEMİR

Murat'la uzun zamandır birlikte pedallamak için fırsat kolluyorduk ve aradığımız bu fırsat iki bin onaltıncı Nisan'ın üçüncü günü karşımıza çıktı. Her ne kadar Atikhisar Barajının etrafını turlamak için yola çıkmış olsak da kendimizi akışına bırakacağımız, kuralsız, rotasız bir tur bu...

Simit ve poğaçadan oluşan kahvaltımızı Dörtyol'da kahvede yiyoruz çay eşliğinde.
Kahvaltıdan sonra Atikhisar'a doğru pedallamaya başlıyoruz ancak her iki tarafı çınar ağaçlarıyla kaplı yolun büyüsüne kapılıp fotoğraf çekimine veriyoruz kendimizi.
Ağaçlı yoldaki fotoğraf çekimlerimizi tamamlayıp  Kayadere köyüne doğru ilerliyoruz. Kayadere köyününn sahasında köyler arası futbol turnuvası var.
Kayadere Mesire yerine gelince Murat'ın isteği üzerine turu kısa kesip Atikhisar Kalesi'ne çıkmaya karar veriyoruz. Ama önce  Atikhisar Şenliğinin de gerçekleştirildiği Atikhisar mesire yerini kısaca bir gezmek lazım.
 Mesire yerinden sonra hedef  kale
 Uzaktan Atikhisar Kalesi ve Barajı

Bahar gelmiş Atikhisar'a. Her yer yemyeşil ve rengarenk çiçeklerle bezenmiş.
 Bisikletlerimizi bir ağacın gölgesine yaslayıp yürüyerek devam ediyoruz Atikhisar Kalesine...
 Ve bundan sonraki fotoğraflar Atikhisar Kalesinin farklı noktalardan çekilmiş kesitleri...
Atikhisar Kalesinin üstünde Çanakkale ve çevre köyleri seyredip kalenin tüm burçlarına tırmandıktan sonra kanal boyundaki toprak yolu kullanarak Saraycık köyüne geliyoruz. Köye kanal boyundan girişteki bahçede güreşe hazırlanan develer karşılıyor bizi..
Develerin güreş antrenmalarını izledikten sonra turun dönüş çayını Saraycık köyünde içiyor ve sonrasında eve dönüyoruz. Kısa ama zevkli bir tur oldu. Murat ilk kez çıktı Atikhisar Kalesine. Bense yeniden kaleye çıkma şansı buldum bu vesileyle... Uzun ve yorucu olmayan, çevreyi keşfetmek amaçlı turlar da yapmalıyız diye konuşuyoruz Murat'la. ama DSLR fotoğraf makinalarımızı ve tripotlarımızı yanımıza almak koşuluyla... Başka turlarda görüşmek üzere... Bizi İzlemeye Devam Edin!