24 Eylül 2013 Salı

2.Keşan Saros Dağ Bisikleti Festivali

Route 2,361,197 - powered by www.bikemap.net
6-7-8 Eylül 2013 tarihlerinde gerçekleştirilen 2.Keşan Saros Körfezi Dağ Bisikleti Festivaline katılmak için  5 Eylül günü mesai sonrasında araçlarımızla düşüyoruz Keşan yoluna. Ve Perşembeyi Cuma'ya bağlayan geceyi Keşan'da geçiriyoruz.

1. Gün: 6 Eylül 2013
Gün Mehmet Gemici Cennet Bahçesinde erken başlıyor. Kahvaltı için kamp alanımızın yakınında bulunan bir çorbacıya gidiyoruz. Çorba ve çay faslından sonra yeniden Cennet Bahçesine geçip kayıt işlemlerinin başlamasını bekliyoruz.
 Ve kayıt işlemleri başlıyor.
 Kayıtlar da tamamlandı. Tur başlamak üzere..
Kamp alanına yakın bir yerde bulunan bir restoranda öğle yemeği. Yöresel şekliyle hazırlanıp mangalda pişirilen et güzeldi. Yoğurt da, salata da.. Yemekle ilgili söylenebilecek tek şey mükemmel olduğuydu.
 DOÇEK ekibi Keşan Kaymakamı ve Belediye Başkanı ile birlikte.
 Yemek sonrasında yine başladığımız noktadayız. Bugünkü turun asıl başlangıcı buradan yapılacak.
Keşan içinden geçip kenar mahallelerden birisine geliyoruz. Bundan sonrası orman yolu.. Coğrafyayı bilmeyince nerden nererye gittiğimizi anlatmak da zor oluyor. Bu nedenle bu anlatıda yazıdan çok fotoğraf kullanmayı, turu fotoğraflarla anlatmayı düşünüyorum. Kısa notlar tabi ki olacak.
 Toprak yollardan geçip önümüze çıkan ilk köyde mola veriyoruz. Bisikletin hali geçtiğimiz parkuru tanımlamak için yeterli sanırım.
 Sonunda Gökçetepe Kamp Alanına Ulaşıyoruz.
ilk günkü parkurumuz yaklaşık 50 kilometre. Çadırlarımızı kurduktan sonra yemek ve sonrasında dinlenme.. ve yatma zamanı. Yarın uzun bir gün olacak. Etap daha zor..
 2.Gün 07 Eylül 2013
Tur başlangıcı için sahil şeridinde beklerken bizleri yukarıdan selamlayan motorlu paraşütçü. Güzel bir sürpriz oldu bizim için.
 Ve tur başlar.
 İbrice Limanında mola. Bir gün önceki çekilişte şanslı olanlar dalış gerçekleştirdiler bu limanda.
İbrice Limanının üst tarafındaki maden ocaklarına karşı duyarlılık ve farkındalık geliştirmekti festivalin amaçlarından biri de ve sloganı; Hayatımızdaki Renkler Solmasın, Saros Yok Olmasın.
 Madenler önündeki basın açıklaması ve alkışlı protesto
 Basın açıklaması sonrası yeniden yollardayız
 Mecidiye Beldesindeyiz. Bugünkü öğle yemeği burada veriliyor.
 Yemek sonrasında yeniden yollardayız

Yangın Kulesindeyiz.
 Saros Körfezi
Yangın Kulesine çıkış uzun sürse de iniş kısaydı. Ancak kolay olduğunu söylemek pek de mümkün değil.Çünkü sürekli frenlemek ve dikkati olmak lazım. Hata kaldırmayacak bir inişti. Problemsiz tamamlamak sevindirici. Gün sonunda yaklaşık 34 kilometrelik yol gidilmiş oldu. Kısa ama zorlayıcı bir parkurdu.
Akşam Yemeği ve eğlenceye hazırlandık.
Ve Yemek. Sardalya, soğan, domates, biber, rakı, kavun, peynir, muhabbet, dostluk, müzik, eğlence... Hepsi bir arada.
 DOÇEK Ailesi
 3.Gün 08 Eylül 2013
Son gün kahvaltısı
Son gün kahvaltının sonrasında kısa bir mıntıka temizliği ve yeniden yollardayız. Çamlıca üzerinden Keşan'a döneceğiz.
Pazar günü öğle yemeği Çamlıca'da verildi. Yemekten sonra dinlenmek için zaman bırakıldı ve bu dinlenme iyi geldi..
Geçmişte kullanılan yerel aletler, giysiler vb barındıran Çamlıca Müzesi
 Keşan'ın girişindeyiz.

Keşan'ın caddelerinden geçerek ilk gün kamp kurduğumuz Mehmet Gemici Cennet Bahçesine geliyoruz. Eşyalarımız kamyonla daha önceden buraya getirildiği için hazır şekilde bizi bekliyorlar. Bize kalan hepsi siyah olan poşetlerden hangisinin bizimki olduğunu bulmak. Neyse ki çok uğraşmadan buluyoruz torbalarımızı.
Üç gün boyunca yaklaşık 129 kilometre yol yaptık ve bunun büyük bir kısmı torak ve tırmanıştı. Yorucu olsa da güzeldi. Her güzel şey gibi bu turun da sonu geldi. Eşyalarımızı ve bisikletlerimizi arabaya yükledikten sonra arkadaşlarla vedalaşıp düşüyoruz yola. Hedefimiz Çanakkale. Çanakkale'ye varmadan Gelibolu'da kısa bir mola veriyoruz.

Kilitbahir motorlarıyla Çanakkale'ye geçiş.
Yorucu ama güzel bir hafta sonuydu. Diğer illerden arkadaşlarla bir araya gelme ve birlikte pedallama fırsatı yakaladık. Emeği geçen herkese ayrı ayrı ve toplu olarak DOÇEK ailesine.. Sonsuz Teşekkürler. Başka festivallerde ve turlarda görüşmek ümidiyle.